လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သေဘၤာသားဦးေရ
ငါးေသာင္းဝန္းက်င္ခန္႔ရွိေၾကာင္း သိရပါသည္။ အဆိုပါ ပမာဏ၏ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္က အလုပ္အကိုင္ရရွိၿပီး
က်န္ပမာဏက အလုပ္ခြင္ဝင္ေရာက္ႏိုင္ရန္ ေစာင့္ဆိုင္း ေနၾကရေၾကာင္း သိရပါသည္။ ၎အျပင္ လုပ္ခလစာ
ျပႆနာမ်ားလည္း ဟိုးအရင္က ႀကံဳခဲ့ရေၾကာင္း သိရပါသည္။ အခုေနာက္ပိုင္း ၎ျပႆနာမ်ိဳး နည္းပါးသြားၿပီလို႔
သိရပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာသေဘၤာသား အလုပ္သမားမ်ားၾကားတြင္ အရည္အခ်င္းကြာဟမႈ ႀကီးမားလ်က္ရွိသည္ဟု
ေျပာၾကပါသည္။ အဓိကက ဘာသာစကား အခက္အခဲကို မေက်ာ္လႊားႏိုင္ေသးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။
ေဖေဖၚဝါရီလ (၁၅)ရက္ေန႔က ျမန္မာႏိုင္ငံ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာသား အလုပ္သမားမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ MSF ႀကီးမွဴးၿပီး သေဘၤာသားအလုပ္သမားမ်ား
အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းပိုမိုရရွိေရး အလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲတစ္ခုကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ အုတ္လမ္းရွိ
ယုဇနဟိုတယ္မွာ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ MSF က ၂၀၁၂ခုႏွစ္မွာစတင္ဖြဲ႕စည္းၿပီး ပင္လယ္ကူးသေဘၤာသားမ်ားအတြက္
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ သင္တန္းမ်ားပို႔ခ်ျခင္း သေဘၤာသား အသင္းဝင္မ်ားႏွင့္ မိသားစုမ်ား၏
လူမႈေရးကိစၥမ်ားႏွင့္ အလုပ္ရွင္ႏွင့္အလုပ္သမားၾကား အမႈကိစၥမ်ားကို အထူးကူညီေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း
သိရပါသည္။ ယခုအလုပ္ရံု ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ Class
NK က MSF ကို ISO 9001-2008 လက္မွတ္ေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ေၾကာင္း
သိရပါသည္။ Class NK က ၁၈၉၉ ခုႏွစ္ကတည္းက စီးပြားေရးအက်ိဳးအျမတ္အတြက္မဟုတ္ဘဲ
တည္ေထာင္ခဲ့သည့္ ပင္လယ္ျပင္ ကူးသန္း ေရးဆိုင္ရာ ကိစၥမ်ားတြင္ နာမည္ရသည့္အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ေၾကာင္း
သိရပါသည္။ အဆိုပါ လက္မွတ္ ရရွိျခင္းသည္ ျမန္မာသေဘၤာသားအဖြဲ႕ဝင္မ်ားအတြက္ အလားအလာေကာင္းတစ္ရပ္ျဖစ္ေၾကာင္း
သိရပါသည္။ အလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲတြင္ သင္တန္းဌာနမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍လည္းေကာင္း၊ SRPS
ႏွင့္ပတ္သက္၍လည္းေကာင္း
MLC - ၂၀ဝ၆ ႏွင့္ပတ္သက္၍လည္းေကာင္း စာတမ္းမ်ားဖတ္ၾကားတင္ျပသလို
ျမန္မာႏိုင္ငံေရေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာအသင္း MMEA ျမန္မာႏိုင္ငံေရေၾကာင္းအတက္ပညာရွင္မ်ားအသင္း
MNA တို႔မွလည္း စာတမ္းမ်ား ဖတ္ၾကားတင္ျပျခင္းမ်ား
ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကၿပီး သေဘၤာသားအလုပ္သမားမ်ား အလုပ္အကိုင္ ပိုမိုရရွိေရးအတြက္ သံုးသပ္ေဆြးေႏြးမႈမ်ား
ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရပါသည္။
No comments:
Post a Comment